Okategoriserade

Vad är det jag stoppar i mig?

Godmorgon!

Hoppas allt är fint med er denna söndag och att ni är uppvilade och redo för en ny vecka. Jag sitter just nu vid köksbordet och har ätit lite frukost och nu ska jag snart göra mig iordning för dagen.

Jag hade tänkt att ta upp lite i detta inlägg angående olika kosttillskott och vilka jag tar, det finns ju en hel uppsjö av olika kosttillskott som man kan ta idag, både dom som är bra och tyvärr dom som är mindre bra som vi stoppar i oss.

När det kommer till kostillskott är för det första aldrig kontrollerade av läkemedelsverket, man får heller då inte skriva att det finns några direkta hälsofördelar som tillexempel att man blir frisk av att äta dom, men man kan samtidigt inte hindra dom som tar produkten att skriva positivt om dom. Jag kan själv tycka att det är ganska smart gjort, kanske inte så etiskt men smart ändå på ett sätt, sen är det ju så också att det är sjukt populärt just nu med kosttillskott och att trycka i sig massa piller som ska hjälpa mot allt men tyvärr så ser sanningen ut som så att allting tyvärr inte hjälper mot allt då vi idag äter en väldigt varierad kost att vi behöver väldigt väldigt lite tillskott vilket alla som är utbildade inom detta är överens om.

Dom tillskotten jag tar just nu är-

Krom- ingår i det som kallas GTF, glukostolerans-faktorn; GTF är ett hormon som utsöndras samtidigt som insulin, och kontrollerar vävnadernas förmåga att ta upp kolhydrater ur blodet, krom är en mineral och behövs bara i små mängder och det hjälper till att dämpa sötsug och för dom som vill gå ner i vikt, om man ska komma åt krom naturligt så är fullkornsprodukter och nötter bra källor till krom.

Magnesium- är ett mineral som finns i alla levande celler och är involverat i många kroppsfunktioner. Över 300 enzymer i kroppen är beroende av magnesium för att kunna utföra sitt jobb. Det behövs också för kroppens energibärare ATP samt för arvsmassan. Magnesium har även en viktig roll i nervsignaleringen, där det har en motsatt effekt till kalcium. Kalcium hjälper till vid musklernas kontraktion, medan magnesium hjälper dem att slappna av och båda behövs. Om man vill komma åt magnesium naturligt så är det även här i fullkornsprodukter och i nötter.

Omega 3- Det finns så oerhört mycket att skriva om när det kommer till omega 3 men om man ska dra det kort så är det iallafall felomättade fettsyror som vi finner i fisk och växter och vår kropp är beroende av dessa fettsyror för funktionen av våra kroppar, omega 3 är också bra mot hjärt- kärlsjukdomar och i samband med ett viktnedgångsprogram har visats ge upphov till en reducering av insulinnivåer, glukos och triglycerider i blodet, alla dessa är effekter som gynnar din fettförbränning.

Probio vital- Med Probio Vital får man i sig så mycket som 10 miljarder snälla mjölksyrebakterier från 7 olika bakteriestammar per portion. mängden av vardera bakteriestammar som tillsatts är väl genomtänkt för ett optimerat kosttillskott, tabletterna tillverkas med hjälp av varsam kallpressning för att bevara tillskottets aktiva innehåll. Dessutom sätts tabletterna samman med hjälp av vegetabilier i form av cellulosa och kokosolja,

Ripped Hardcon- Här är det inget kosttillskott vi pratar om utan en fettförbrännare men jag tänkte ändå ta upp det då det är något jag tar dagligen, Ripped innehåller en kombination av koffein, zingiber officinale, katechiner, gallussyra och chilipeppar och är enligt mig en bra fettförbrännare då det verkligen får fart på magen och även minskar mitt sötsug nå oerhört, det man ska tänka på när man tar Ripped är att dricka mycket vatten annars är det väldigt lätt händ att man får kramper och frossa, så om ni nu skulle vilja prova detta så ha det i baktanken att se till att dricka mycket vatten om ni skulle ta dessa.

Utöver dessa tillskott så vill jag även poängtera att det bästa av allt är en bra kost, träning och vila.